T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Karar Tarihi: 08.11.2022 Karar No: 16
GÜNDEM; Kuduz Hastalığını Önlemek İçin Alınacak Tedbirler
İl Hıfzıssıhha Kurulu, Sayın Valimiz İsmail USTAOĞLU Başkanlığında 08.11.2022 Salı günü yukarıdaki gündem maddesini görüşmek üzere toplanmıştır.
Kuduz hastalığının, dünyada yaygın olarak görülen zoonotik (hayvanlardan insanlara viral yolla bulaşan) hastalıklar grubundan öldürücü bir hastalık olduğu, gerek dünyada ve gerekse ülkemizde önemli sağlık sorunu oluşturduğu, bu hastalığın insan dahil bütün sıcak kanlı memelilerde görülebilen, beyne yerleşerek felçlere yol açan ve ölümle sonuçlanan bir virüs hastalığı olduğu, ülkemizde; kurt, tilki, çakal, yaban kedisi, gelincik, köpek, kedi, sığır, koyun, keçi, at gibi hayvanlar tarafından (en sık köpek daha az oranda kedi ve diğer hayvanlar) insanlara bulaştırılan kuduz hastalığı, hayvanların aşılanması yoluyla kolayca engellenebilecektir.
Ayrıca ülkemiz ve kentimizde sık rastlanan bir husus olan başıboş gruplar halinde dolaşan sahipsiz köpekler ile kedilerin, sahipli hayvanların, ısırma ve yaralamalarla, gürültü ve korku unsuru oluşturarak insan ve çevre sağlığını olumsuz yönde etkilemekte olduğu, özellikle başıboş hayvanlardan kaynaklanan şüpheli ısırık vakalarının muhtemel kuduz vakaları için bir risk faktörü oluşturduğu ve bu konuda başta aşılama, kısırlaştırma, barındırma çalışmaları olmak üzere gerekli önlemlerin ivedilikle alınması gerektiği,
İlimizde; 2018-2022 (9 aylık) yıllarına ait kuduz şüpheli temas vakaları incelendiğinde; 2018 (2.804 vaka) 2019 (3.321 vaka), 2020 (2670 vaka), 2021 (3.265 vaka) 2022 (9 aylık)(2.514 vaka) olduğu ve yıllara göre artış olduğu; Trabzon genelinde 2022 yılında kuduz şüpheli temas vakalarının % 32’si sahipli hayvanlar tarafından, %63’3 sahipsiz hayvanlar tarafından meydana geldiği, sahipli hayvanların %42’si aşılı %58’i aşısız olduğu, vakaların %53,18 oranında köpekler, %46,38 oranında kediler. %0,44 oranında diğer hayvanların neden olduğu,
Kuduz Koruma ve Kontrol Yönergesine göre rutin aşılanan kedi, köpek gibi hayvan ısırmalarından hayvanın gözlenmesi şartıyla profilaksi gerekmediği, buradan anlaşılacağı üzere sahipli hayvanların aşıları yaptırıldığı zaman birçok vakada profilaksi uygulamasına gerek kalmadığı Kurula arz edilmiştir.
5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu Ek Madde 1
“Belediyelerin sorumluluğu;
Büyükşehir belediyeleri, il belediyeleri ve nüfusu yirmi beş bini aşan büyükşehir ilçe belediyeleri ile diğer belediyeler, sahipsiz veya güçten düşmüş ya da tehlike arz eden hayvanların korunması ve bakımının yapılması ile rehabilitasyonunun sağlanması amacıyla hayvan bakımevleri kurar.
Aynı Kanunun Geçici 4.Maddesinde; “Büyükşehir belediyeleri, il belediyeleri ve nüfusu yetmiş beş bini aşan belediyeler 31/12/2022; diğer belediyeler ise 31/12/2024 tarihine kadar ek 1.’inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen hayvan bakımevlerini kurmakla yükümlüdür.” denilmektedir.
Trabzon İl Hayvanları Koruma Kurulu’nun 02.04.2019 tarihli 2019-1 numaralı kanuna bağlı 1. Maddesinde “İl ve ilçe belediye başkanlıklarıyla işbirliği içinde sokak hayvanlarının kısırlaştırma faaliyetlerinin itina ile sürdürülmesi, ilçe belediyeleri tarafından ilçesindeki hayvanların toplanması Trabzon Büyükşehir Belediyesi Geçici Hayvan Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezine getirilerek tedavisi yapılan, kısırlaştırılan kedi ve köpeklerin ilçe belediyelerince alındıkları ortama geri bırakılmasının sağlanması ilgili ilçenin sorumluluğundadır.” kararı alınmıştır.
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulumuzca 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu’nun Ek Madde 1, Geçici 4.Maddesi ile İl Hayvanları Koruma Kurulu’nun kararları dikkate alınarak 21.10.2022 tarihli (2022/15) Sayılı kararımız iptal edilerek aşağıda belirtilen kararlar alınmıştır.
Bu doğrultuda;
Tüm İlçe Belediyelerince;
Sahipsiz köpek popülasyonun ve özelliklerinin tespit edilmesi, tespit edilen sahipsiz köpeklerin Büyükşehir Belediyesi Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezine getirilip bakım, rehabilitasyon, aşılama ve kısırlaştırmaişlemlerinin yapılması, akabinde alındıkları ortama geri bırakılmalarının sağlanmasına,
Trabzon Büyükşehir Belediyesince;
Büyükşehir Belediyesi bünyesinde bulunan Geçici Hayvan Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezinin, bakım, rehabilitasyon, aşılama ve kısırlaştırma faaliyetlerini artırarak devam ettirilmesine,
Trabzon Büyükşehir Belediyesi ile İlçe Belediyelerince;
İlgili Kanuna göre İlçelerde kurulması gereken Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezlerinin inşa edilinceye kadar Büyükşehir ve İlçe belediyeleri koordinasyonunda geçici üniteler kurulması, kısırlaştırma ekipleri sayısının artırtılması, sahipsiz köpeklerin bu ekiplerce kısırlaştırmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi
Kuduz Hastalığından Korunma ve Kuduz Hastalığı ile Mücadele Yönetmeliği kapsamında, Üç aydan büyük köpek ve kedi sahipleri hayvanlarını yılda bir defa hastalığa karşı aşılatmakla yükümlüdür. Hükmü gereği; Sahipli köpekler sokakta gezdirilirken, Belediye Zabıtaları tarafındanistenildiğinde köpeğe ait sağlık karnesi sahibi tarafından ibraz edilmesine ve son bir yıl içinde kuduz aşısı ile aşılanıp aşılanmadığı kontrol edilerek. eğer aşısız ise tutulan tutanak 5996 Sayılı Kanun kapsamında idari işlem için İlgili Tarım ve Orman İlçe Müdürlüğüne gönderilmesine,
İl Sağlık Müdürlüğünce;
İnsan ve hayvanlarda kuduz hastalığının etkileri konusunda toplumda farkındalığın arttırılması ve başta kuduz hastalığı olmak üzere hayvan hastalıkları konusunda yapılacak çalışmalarla ilgili halk eğitimleri yapılmasına,
İl Tarım ve Orman Müdürlüğünce;
Sahipli kedi ve köpeklerin kuduz aşılamalarının devam edilmesine,
5996 Sayılı Kanun kapsamında hayvanlarını aşılatmayan sahipleri hakkında idari işlemlerin takip edilmesine,
Kurulca;
Kurulumuzda alınan kararlar doğrultusunda, uygulamada bütünlüğün sağlanması için kararın bir örneğinin Kaymakamlıklara gönderilmesine ve kurumlar tarafından yapılan çalışmaların kurulumuza bildirilmesine,
Oy birliği ile karar verilmiştir.
|
İsmail USTAOĞLU Vali Kurul Başkanı
|
|
|
|
Hüseyin Burak FETTAHOĞLU İl Milli Eğitim Müdürü
|
|
|
Prof. Dr. Süleyman TÜREDİ Kanuni EAH Başhekimi |
|
|
Dr. Oğuz KARAAĞAÇLI Belediye Tabibi
|
|
|
Ecz. Çetin KANSIZ Serbest Eczacı |